Praca biurowa zasady - Na co warto zwracać uwagę pracując w biurze?

26.04.2024

Są pewne zasady pracy w biurze…

Tak zaczął się jeden z moich postów na Linkedin, na który wpadłem dosyć spontanicznie…

Post okazał się dużym sukcesem. Dzięki temu osiągnąłem drugi wyniki pod względem zasięgów na Linkedin, a pierwszy pod względem liczby reakcji i komentarzy, a więc przedstawiony w nim problem okazał się realny.

Jaki to był problem?! 

zasady pracy biurowej - nie wysyłaj zdjęć tabelek

1. Dlaczego nie wysyłać ZDJĘĆ tabelek w Excelu? - praca biurowa zasady

Wyszedłem od problemu i okazał on się bardzo powszechny!

Ba… Nie przedstawiłem nawet rozwiązania, mimo to, z postem utożsamiło się wielu pracowników. Dzisiaj pokaże jak przy pomocy Excela go szybko rozwiązać. 

Poniżej pokaże Ci jak sobie z nim poradzić.

Do sedna… Dlaczego nie wart wysyłać zdjęć tabelek  w Excelu?

Wszystko rozchodzi się o CZAS!

Zalążek problemu: Często pracownicy przygotowując tabelę np. w Excelu zostają poproszeni o szybkie podesłanie danych. Tutaj dochodzimy do sedna. Zamiast skopiować tabelę i wkleić do treści e-maila. Niefortunnie pracownicy używając narzędzia “Wycinanie” lub przycisku “Prt Scr

Problem: Tak otrzymany e-mail wymaga późniejszego obrobienia. Pracownicy bez zaawansowanej znajomość Excela z tak postawioną sprawą nie poradzą sobie szybko. Będą ręcznie przepisywać dane z powrotem do Excela.

Tutaj można zadać szereg pytań:

– Ile czasu dzięki temu moglibyśmy zaoszczedzić, gdyby wyeliminować tą czynność i o niej głośno powiedzieć?
– Ile zasobów w trakcie roku mogłoby zostać uwolnione?

Rozwiązanie

Pod rekordowym postem dostałem sporo cennych rad, jak również innych podobnych nurtujących problemów.

Problem możemy rozwiązać przy użyciu:

1.  Wystarczy wysyłać e-maile z załącznikiem lub wstawić tabelę bezpośrednio do treści e-maila.

2. W przypadku jeśli otrzymamy maila ze zdjęciem warto po prostu poprosić o zwrot. 

3. Można skorzystać z Excela, zapisać obraz z maila i ściągnąć za pomocą opcji “Z obrazu”. Całość jest dostępne w zakładce “DANE”

Jednak wymaga to kilku niepotrzebnych ruchów, których gdyby istniała świadomość nadawcy, można by było uniknąć.

Praca biurowa zasady - rozwiązanie z obrazu

To nie jest treść, której szukałeś? Zapraszam Cię do dalszej eksploracji

Na co jeszcze narzekamy w pracy biurowej?

Pod opublikowanym postem, odbiorcy byli wyjątkowo wylewni. 

Na co jeszcze zwracaliśmy uwagę, a co nam przeszkadza w codziennej pracy? 

1. Zdjęcie tabelki zrobione telefonem

Kto jest na Excelowych grupach, ten akurat w tym przypadku “w cyrku się nie śmieje“. 

Zdjęcie Excela ukradkiem zrobione telefonem, jest większym kalibrem błędu. Jednak zdarza się i tak.

Nie róbcie tego.

Rozwiązanie: Dalej możemy próbować skorzystać z 3 wybranych opcji powyżej.

praca biurowa zasady - printscreen

2. Gigantyczne tabele w Power Point'cie w takcie prezentacji biznesowych

Chodzą słuchy, że ktoś kiedyś przeczytał, co zawierały gigantyczne tabele w trakcie prezentacji biznesowych.

Kolejna rzecz, której unikam jak ognia.

Jedyną dopuszczalną rzeczą są tabele, które mają jakąś historie, na którą chcemy nakierować uwagę odbiorcy i tylko o niej opowiedzieć. W przeciwnym razie, po raz kolejny, nie róbcie tego.

praca biurowa zasady, tabele w power pointcie

3. Przypisywanie pracy innych sobie - praca biurowa zasady

Są osoby, które mają ewidentne parcie na szkło i chcą się ciągle wykazywać, często zapominąjąc o innych. 

Takim przypadkiem może być przypisywanie pracy innych sobie. Bazując na swoim doświadczeniu, najczęsciej możemy to opisać w dwóch przypadkach: 

– Praca zespołu – zamienia się w “ja zrobiłem” 🙂 

– Otrzymujemy od kogoś potężną analizę (najczęsciej nawet inny zespół), którą przesyłamy do osób ważniejszych i… przypisujemy sobie jej stworzenie.

W tym wypadku uważam, że dodanie na końcu maila, kto pomógł i grzecznie podziękować za to jest budujące dla każdej ze stron.

4. Wiadomości e-mail bez odstępów

W dobie, kiedy ilość informacji  może być przytłaczająca. Mamy coraz mniej czasu na czytanie zawiłych wiadomości e-mail, które mogą być zbyt skomplikowane i zbyt długie. Co sprawia, żę ich czytelność, a co za tym idzie zrozumienie może być wręcz skomplikowane (możesz przestać już czytać). Wszystko to powoduje, że przekaz, który chcieliśmy stworzyć tworząc taką piękną i skomplikowaną wiadomość. Nie zostanie przez nikogo dostrzeżony. 

Prawda, że tekst powyżej jest nieczytelny? 🙂 Nie róbcie tego. Prosty Enter jest rozwiązaniem.

Praca biurowa zasady - podsumowanie

Poniżej zaprezentowałem błahe powody, które mogą irytować w codziennej pracy. Warto je przestrzegać i nie uprzykrzać życia innym.

Jeśli artykuł Ci się podobał zapraszam do dalszej eksploracji strony. Znajdują się tutaj głównie treści analityczne i biznesowe.